گلاب جامه برای درمان سرطان ریه و دستگاه گوارش

یک گیاه زینتی و دارویی مهم و منبع خوشبو است. هیدروسول آن در ایران به گلاب معروف است و در مراسم مذهبی، غذایی و دارویی کاربرد دارد. هیدروسول به طور سنتی و صنعتی با تقطیر تولید می شود.

افزایش تقاضای گلاب جامه در بازار منجر به تولید محصولات پایین‌تری برای هیدروسول شده است که حاوی اسانس‌های مصنوعی یا اسانس‌های گیاهان دیگر هستند یا با آب رقیق شده‌اند.

محصول ضعیف اغلب از طریق تغییر رنگ و بوی ضعیف قابل تشخیص است. با این حال، جزئیات باید با تجزیه و تحلیل شیمیایی تعیین شود.

هدف: مطالعه حاضر به بررسی ترکیب و کیفیت 10 نمونه گلاب خریداری شده از بازارهای محلی شیراز مرکز استان فارس پرداخته است.

مواد و روش‌ها: اسانس‌های نمونه‌ها با استفاده از کروماتوگرافی گازی طیف‌سنجی جرمی استخراج و آنالیز شدند.

بحث و نتیجه گیری: به این نتیجه رسیدیم که اسانس پلارگونیوم و دیانتوس و اسانس های مصنوعی به برخی از نمونه ها اضافه شده است. دی بوتیل فتالات نیز در اکثر نمونه ها شناسایی شد. این ماده که معمولاً به عنوان پلی اتیلن ترفتالات وجود دارد، ممکن است از ظروف آنها در نمونه ها منتشر شده باشد.

خانواده ای از گیاهان گلدار است که معمولاً به عنوان گل رز شناخته می شود و حدود 3000 گونه از بیش از 90 جنس را در بر می گیرد.در میان آنها، جنس Rosa شامل حدود 200 گونه و بیش از 18000 رقم است که عمدتاً در نیمکره شمالی قرار دارند.

گل رز داماسک گونه ای محبوب است که ارتفاع آن 1 تا 2 اینچ با گل های رنگارنگ بزرگ است. گیاهی زینتی در فضای باز و سرپوشیده است که در تمام نقاط جهان از جمله ایران کشت می شود.

روغن گل رز آن علاوه بر نقش عطری دارای خواص غذایی، دارویی و صنعتی نیز می باشدکاربردهای دارویی گل رز داماسک شامل مواردی است که برای اختلالات گوارشی، درد قفسه سینه، خونریزی قاعدگی، اختلالات ریوی، یبوست، تنش و افسردگی استفاده می شود.

چندین مطالعه در مورد خواص دارویی گل رز داماسک گزارش کرده اند که اسانس گل رز دارای خواص ضد درد، ضد التهابی، خواب آور، ضد سرفه و ضد اسپاسم است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.