بررسی خرما و دیابت نوع 1 یکی از پر بیینده ترین برنامه های تلویزیونی بود

بر اساس تجربیات غنی تاریخی، دانشمندان در آزمایش های علمی به دنبال شواهدی از اثربخشی شیوه های قدیمی پزشکی هستند.

به ویژه جالب است که ببینیم آیا تحقیقات مدرن اثرات شفابخش خرما و دیابت نوع 1 را که در متون مقدس باستانی توصیف شده است تأیید می کند یا خیر.

به عنوان مثال، آنها اشاره می کنند که سیده مریم، مادر حضرت عیسی (که در تعدادی از تفاسیر کلامی با عیسی مسیح عهد جدید شناخته می شود) در هنگام زایمان برای تقویت قوای خود و بهبود وضعیت خوردن خرما.

و پیامبر اسلام به زنان باردار و مادران شیرده توصیه می کند که برای رشد کودک سالم خرما بخورند. دانشمندان مدرن متعهد شدند بررسی کنند که آیا استفاده از خرما در ماه قبل از زایمان واقعاً این روند را ساده و آسان می کند یا خیر.

در طی سال (فوریه 2007 تا فوریه 2008) در دانشگاه علم و صنعت اردن، تأثیر مصرف میوه خرما (Phoenix dactylifera) بر شاخص‌های مختلف روند تولد مورد بررسی قرار گرفت.

خرما

این مطالعه بر روی 69 زن (گروه 1) انجام شد که به مدت 4 هفته قبل از موعد مقرر، روزانه 6 خرما داده شد. سپس عملکرد آنها با عملکرد 45 زن (گروه 2) که اصلاً خرما نمی‌خوردند، مقایسه شد. تفاوت معنی داری در سن حاملگی، سن یا سایر ویژگی های بیولوژیکی بین دو گروه وجود نداشت.

در نتیجه، تفاوت‌های زیر بین گروه‌ها ثبت شد: 1 میانگین اتساع دهانه رحم در گروه 1 به‌طور معنی‌داری بیشتر بود: 3.52 سانتی‌متر در مقابل 2.02 سانتی‌متر. زنان خرما خوار نیز نسبت بیشتری از غشاهای سالم داشتند: 83 درصد در مقابل.

2 در 96 درصد از افرادی که از خرما استفاده می کردند و در 79 درصد از زنان گروه دوم، خود زایمانی رخ داد. 3 پروستین (هورمونی که دهانه رحم را نرم می کند) و اکسی توسین (هورمونی که تون رحم را افزایش می دهد) در گروه شماره 1 (28٪) در مقایسه با 47٪ در گروه دوم کمتر مورد استفاده قرار گرفت.

4 میانگین تأخیر مرحله اول فرآیند زایمان برای زنانی که میوه خرما مصرف می‌کردند نیز کوتاه‌تر بود (510 دقیقه در مقابل 906 دقیقه). با توجه به این داده ها، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که استفاده از خرما در 4 هفته گذشته قبل از زایمان به طور قابل توجهی نیاز به مداخله پزشکی و کنترل روند زایمان را کاهش داده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.