ژل رویال غذای ملکه می تواند باعث ترمیم شکستگی استخوان ها شود

در میان قندها، فروکتوز و گلوکز (از 33٪ تا 43٪) به نسبتهای مشابه عسل ثبت شده است. سایر قندهای موجود، اما در حداقل دوز، ساکارز و مالتوز هستند.

لیپیدها عمدتاً از اسیدهای چرب تشکیل شده‌اند، از جمله اسیدهای چرب غیراشباع 10-HDA، ترانس-10 هیدروکسی-D2-دسنوئیک اسید (که فقط در ژل رویال غذای ملکه موجود است) که ساختار بسیار متفاوتی در مقایسه با نوع حیوانی دارند.

در واقع، آنها اتم های کربن کمتری دارند (بین 8 تا 10 به جای 14 تا 20 اتم با منشاء حیوانی).

از مهم ترین ویتامین ها می توان به ویتامین B کمپلکس اشاره کرد: تیانمین B1، ریبوفلاوین B2، اسید پانتوتنیک B5، نیاسین، اسید فولیک B9، PP، بیوتین، B12، اینوزیتول. فقط مقداری از ویتامین C

نمک های معدنی از پتاسیم، کلسیم، سدیم، روی، آهن، مس و منگنز تشکیل شده اند.

ژل

ترکیبات جزئی از دسته‌های شیمیایی مختلف مانند بیوپترین، نئوپترین که در غذای لارو زنبورهای کارگر نیز یافت می‌شود، حتی اگر در درصد بسیار پایین (0.1%) باشد.

سایر مواد شناسایی شده در ژل رویال عبارتند از: آدنوزین، یوریدین، گوانوزین، ایریدین و سیتیدین. هنوز دیگران ناشناخته مانده اند.

ژل رویال حاوی روژالاکتین یک پروتئین با ظرفیت هورمونی قوی است که به عنوان یک عنصر کلیدی برای بدشکلی شدید بین زنبورهای کارگر و زنبورهای ملکه برجسته است.

ژل رویال غنی ترین محصول شناخته شده با ویتامین B5 در طبیعت، عناصر کمیاب، استیل کولین (تا 1 میلی گرم در گرم)، عوامل آنتی بیوتیکی به ویژه در برابر آمیب پروتئوس و اشریشیا کلی B (بیشتر با نام کلی باسیلوس) فعال است.

برخی از اسیدهای چرب معمولی ژل رویال اثرات ضد سرطانی دارند

بنابراین ژل رویال غذایی است که نه تنها برای زنبورها اثرات مفیدی دارد، بلکه به لطف مواد مغذی بسیار و مواد اسرارآمیز خود بر بدن انسان نیز تأثیر مثبت می گذارد.

خواص مفید آن بی شمار است و در طول سال ها توسط مطالعات بالینی، تحقیقات علمی و آزمایش های آزمایشگاهی آزمایش شده است