چاپگر سوزنی که از داستان مرگ یک جوان پرده برداری کرد

چاپگر سوزنی به طور سنتی به عنوان یک چاپگر قدیمی و بی استفاده در نظر گرفته می شدند. به دلیل سرعت کم چاپ، پرینترهای جوهرافشان و لیزری در همه جا جایگزین می شوند.

نوعی چاپگر با ستون عمودی تا 48 سوزن کوچک بسته بندی شده یا “پین” که هر کدام را می توان به صورت جداگانه به جلو فشار داد تا یک نوار جوهر را روی کاغذ فشار دهد. سر چاپ به طور مکرر در سراسر صفحه اسکن می شود و ترکیبات مختلفی از سوزن ها در هر نقطه فعال می شوند.

پرینترهای ماتریس نقطه ای در مقایسه با چاپگرهای غیر ضربه ای نویز دارند.

این مقاله توسط FOLDOC – فرهنگ لغت آنلاین رایگان محاسبات (foldoc.org) ارائه شده است.

چاپگر

چاپگر ماتریس نقطه ای چاپگری که از چکش و یک نوار برای تشکیل تصاویر از نقاط استفاده می کند. مکانیزم تراکتور و چرخ دنده در این دستگاه ها که برای چاپ فرم های چند قسمتی و برچسب های آدرس استفاده می شود.

بهتر از چاپگرهای لیزری و جوهرافشان، رسانه های ضخیم تر را مدیریت می کند. همچنین به عنوان “چاپگر ماتریس نقطه ای سریال” شناخته می شود.

چاپگر ماتریس نقطه ای از یک یا دو ستون چکش نقطه ای استفاده می کند که روی کاغذ حرکت می کند. چکش ها به سرعت روبان را روی کاغذ فشار می دهند که باعث رسوب جوهر می شود.

هرچه تعداد چکش ها بیشتر باشد، وضوح بالاتر است. به عنوان مثال، سرهای 9 پین متن با کیفیت پیش نویس تولید می کنند، در حالی که هدهای 24 پین خروجی با کیفیت ماشین تحریر تولید می کنند.

سرعت ها بین 200 تا 400 کاراکتر در ثانیه (cps) است که تقریباً 90 تا 180 خط در دقیقه (lpm) است. چاپگر ماتریس خط را ببینید.