نمک صورتی سمنانباعث افزایش قد در کوتاه قامتان خواهد شد

نمک هیمالیا به عنوان یک دارو برای مدت طولانی برای بشر شناخته شده است. رسوبات این نمک حدود 200 میلیون سال قدمت دارند. امروزه انواع نمک هیمالیا یکی از سالم ترین نمک ها در جهان است.

ترکیب نمک صورتی سمنان شامل حدود 90 عنصر کمیاب مفید است که شاخص بالایی برای نمک است (در مقایسه: تنها 2 مورد از آنها در نمک معمولی وجود دارد). نمک باستانی مزایای اقیانوس ماقبل تاریخ را به همراه دارد، زیرا محصول فعالیت های آن است.

نمک هیمالیا به عنوان یک منبع طبیعی دارای خواص دارویی و خواص مفیدی است. مصرف منظم نمک صورتی در غذا به عادی سازی فشار خون و سم زدایی بدن کمک می کند.

سموم و فلزات سنگین را از بین می برد و همچنین بدن را با ید، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سایر عناصر کمیاب مفید اشباع می کند. به هر حال، نمک هیمالیا منبع طبیعی ید است.

نمک

به عنوان مثال، نمک سفید معمولی به طور مصنوعی با ید اشباع می شود و در طی عملیات حرارتی، خواص خود را از دست می دهد.

نمک صورتی معمولاً برای اهداف پزشکی در عفونت های مختلف دستگاه تنفسی فوقانی استفاده می شود. برای این کار، نصف قاشق غذاخوری نمک را در یک لیتر آب با دمای اتاق حل کنید و بینی خود را بشویید یا غرغره کنید.

خاصیت ضد عفونی کنندگی نمک به درمان گلودرد و از بین بردن میکروب های مضر کمک می کند. نمک همچنین برای جلوگیری از بیماری های حفره دهان و التهاب لثه استفاده می شود.

نمک هیمالیا همراه با غذا برای اختلالات خوردن و برای درمان کمبود ید در بدن استفاده می شود. بر اساس برخی گزارش ها، نمک حتی به مبارزه با خماری نیز کمک می کند.

در زیبایی شناسی نیز از این فسیل استفاده زیادی می شود. انواع کمپرس، ماسک، تونیک از نمک صورتی ساخته شده است. حمام نمک نیز با او گرفته می شود.