مردی با اهدای ظروف پلاستیکی زیباسازان به خیریه خبر ساز شد

بهتر است آن را در ظروف پلاستیکی زیباسازان دهان گشاد در یخچال قرار دهید تا بعد از مدتی متوجه شوید که آیا قارچ در اطراف درب آن جمع شده یا یک لایه سفید روی آن تشکیل شده است. اگر چنین است، باید کنار گذاشته شود.

اگر غذای آماده باقی مانده است و می خواهید آن را برای موقعیت دیگری نگهداری کنید، آن را در ظروف پلاستیکی با درب مخصوص خود نگهداری کنید. به طوری که خوب بسته شود و بو یا طعم یخچال را به خود جذب نکند.

دقت کنید که ظروف بسیار تمیز و خشک باشند تا از تغییر بافت و طعم غذا جلوگیری شود. اگر می دانید در چند روز آینده این غذا را مصرف نمی کنید، بهتر است یکباره آن را در فریزر بگذارید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

ظروف

غذای پخته شده را در کمترین زمان ممکن در یخچال قرار دهید یا منجمد کنید تا از تغییر ترکیب آن جلوگیری کنید زیرا زمان بیشتری را در دمای اتاق می گذراند. اگر بیش از چهار ساعت در یخچال بماند، بهتر است آن را دور بریزید.

اگر مقدار زیادی غذا باقی مانده است، سعی کنید آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید و از نگهداری آن در ظرف بزرگ خودداری کنید، زیرا خنک شدن آن بیشتر طول می کشد و ممکن است از محدودیت زمانی برای ظهور میکروب ها فراتر رود.

از نگهداری مواد غذایی در همان ظرفی که در آن پخته اید یا قرار دادن غذا در ظروف فلزی در یخچال خودداری کنید. هیچ غذایی بدون درب در بشقاب ها نیز سرو نمی شود.

سعی کنید ظروف را با غذایی که قرار است منجمد کنید کاملاً پر نکنید، زیرا در هنگام سرد شدن، مولکول های آب منبسط می شوند، درب آن بلند می شود و بخشی از آماده سازی نمایان می شود.