تولید پاکت پستی عمده با بو هایی عجیب و سمی در کشور آمریکا

بو در پاکت پستی عمده همواره مورد توجه پژوهشگران داخلی و خارجی بوده است. مطالعات ادبیات وجود ترکیبات بی طعم در مواد بسته بندی مواد غذایی مانند PP، PE، کاغذ و مقوا را نشان داده است.

به منظور محدود کردن بیشتر منبع بوی کاغذ، لین کینبائو، محققی در موسسه مهندسی بسته‌بندی، دانشگاه جینان، از کروماتوگرافی گازی طیف‌سنجی جرمی همراه با جستجوی کتابخانه و شاخص حفظ (RI) برای تجزیه و تحلیل مواد بوی فرار در کاغذ تماس با مواد غذایی به صورت کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

از روش نرمال‌سازی منطقه پیک برای انجام آنالیز نیمه کمی استفاده شد و مواد بو اصلی تشکیل دهنده «بو» کاغذ توسط محاسبه مقدار فعالیت بو نسبی.

پاکت

در مجموع 119 ترکیب در 6 نمونه کاغذ تماس با مواد غذایی از تامین کنندگان مختلف در داخل و خارج از کشور شناسایی شد که بر اساس کتابخانه طیف بوی ترکیب، 51 جزء بوی فرار شامل: آلدئیدها، کتون ها، الکل ها، آلکان ها، 10 دسته شامل آروماتیک شناسایی شد. هیدروکربن ها، الفین ها، هتروسیکل ها، استرها، اترها و اسیدهای کربوکسیلیک.

از این میان، (E,E)-2,4-nonadienal، nonanal، decanal، (E)-2-nonenal، 2-n-pentylfuran، n-octadecane و استایرن در حداقل مقادیر فعالیت بو نسبی در نمونه های کاغذ 100، 30.77، 18.16، 2.05، 2.04، 1.86 و 1.06 بودند که همگی بزرگتر از 1 بودند. بنابراین مشخص شد که این 7 ماده جزء اصلی بو در 6 کاغذ تماس با مواد غذایی مورد مطالعه بودند.

این روش راحت و کارآمد است و نتایج تحقیق می تواند پشتیبانی فنی برای بهبود فرآیند، تشخیص بوی فرار و تجزیه و تحلیل در صنعت کاغذ تماس با مواد غذایی ارائه دهد.

بسته بندی سازگار با محیط زیست در حال حاضر به روند اصلی بسته بندی های فعلی تبدیل شده است.بسیاری از برندها “حفاظت از محیط زیست” را در ملاحظات بسته بندی در طراحی بسته بندی، شکل بسته بندی، مواد بسته بندی و سایر جنبه ها گنجانده اند. ترفندهای خلاقانه مختلف.