بنتونیت بستر مرغداری باعث افزایش جمعیت طیور در مدت یک ماه شد

بنتونیت بستر مرغداری حاوی انواع عناصر کمیاب از دست رفته در خاک است و یک ماده طبیعی نگهدارنده آب است.

Yuan Fengyuan و همکاران، بنتونیت خالص شده و پودر ساقه ذرت زیستی ارگانیک را برای افزایش سطح ویژه و تخلخل آن اصلاح کردند، که منجر به بقای ثابت و رشد باکتری های کنترل زیستی می شود، به طوری که ذرات در هنگام برخورد بیشتر متلاشی نشوند.

آب، و می تواند کنترل زیستی ایجاد کند. باکتری ها در ساختار مواد کامپوزیت کاه بنتونیت تعبیه شده و ثابت می شوند و مواد مغذی بیشتری برای خاک و باکتری های کنترل زیستی فراهم می کنند.

بنتونیت حاوی منیزیم، مس، آلومینیوم، منگنز، روی، کبالت، کلر و غیره است که عناصر ماکرو و کمیاب ضروری برای دام و طیور هستند.

بنتونیت

دانشمندان دریافته اند که برخی از عناصر بنتونیت نیز اجزای مهم آنزیم ها، هورمون ها و مواد فعال مختلف در فعالیت های زندگی هستند و به نوع جدیدی از افزودنی خوراک برای تولید گوشت سبز تبدیل خواهد شد.

بنتونیت نه تنها هیچ آلودگی برای گوشت دام و طیور ندارد، باقیمانده دارویی ندارد، بلکه برای بدن انسان نیز ضرری ندارد. ژانگ یانگ و دیگران بنتونیت را برای آزمایشات تغذیه به خوراک اضافه کردند و به نتایج خوبی دست یافتند.

از آنجایی که بنتونیت ارزان است و دارای خواص فیزیکی و شیمیایی خوبی مانند جذب، روانکاری، چسبندگی و انبساط است، اغلب به عنوان یک افزودنی و چسبنده برای خوراک استفاده می شود.

در حال حاضر، کشور من هنوز فاقد استانداردهای کیفی مرتبط برای بنتونیت برای خوراک است.

ژائو بینگ بینگ و دیگران محتوای فلزات سنگین در نمونه های سنگ معدن را تجزیه و تحلیل کردند و عناصر مضر (سرب، جیوه، آرسنیک، فلوئور و غیره) را در آن یافتند. اعتقاد بر این است که بازرسی کیفی و نظارت بر بنتونیت برای خوراک باید تقویت شود تا اطمینان حاصل شود.