انفجار الکتروپمپ شناور پمپیران باعث ریزش یک ساختمان چند طبقه شد

اهمیت پمپ آتش نشانی که آب را برای آبپاش تامین می کند، که برای اطفای اولیه آتش بسیار مهم است، قابل تاکید نیست. با این وجود، الکتروپمپ شناور پمپیران ساختمان ها از چدن ساخته شده اند که به راحتی در بی تفاوتی خورده می شوند. هیچ استانداردی برای مواد مربوط به پروانه و شفت که قطعات مهمی هستند وجود نداشت.

پروانه قطعه کلیدی است که در صورت آتش سوزی آب را به آبپاش می فرستد. با این حال، از آنجایی که هیچ استانداردی وجود ندارد، پمپ های آتش نشانی به پروانه های چدنی ارزان قیمت مجهز شده اند.

پمپ آتش نشانی این ویژگی را دارد که آب را برای مدت طولانی ذخیره می کند و فقط در مواقع آتش سوزی کار می کند، بنابراین هر چه ساختمان قدیمی تر باشد، احتمال خوردگی بیشتر می شود.

پمپ

در صورت خوردگی پروانه، پمپ آتش نشانی به دلیل چسبندگی و عدم پمپاژ آب نمی تواند به طور عادی کار کند. این بدان معنی است که در صورت آتش سوزی واقعی ممکن است اسپرینکلرها کار نکنند.

شرکت های حرفه ای پمپ های آتش نشانی را دو بار در سال مطابق با قانون حفاظت از آتش نشانی مدیریت و نظارت می کنند، اما برای مسدود کردن و جلوگیری از “همه موارد” که ممکن است باعث خرابی تجهیزات شود کافی نیست.

Gyeonggi-do همچنین فاش کرد که در حدود نیمی از 9632 آتش‌سوزی که در سال 2019 رخ داد، آب‌پاش‌ها به طور عادی کار نمی‌کردند.

دولت با درک جدی بودن این مشکل، طرحی را برای تغییر مواد پروانه و شفت که بخش‌های اصلی پمپ آتش نشانی است، از طریق آژانس ملی فناوری و استاندارد به کمیته بهبود مقررات در دسامبر 2018 گزارش کرد.

در بهمن ماه سال گذشته این اصلاحیه توسط دولت ابلاغ شد و در نهایت در نهم دی ماه امسال اصلاحیه «استانداردهای ایمنی آتش نشانی تجهیزات آبپاش» اعلام شد که بر اساس آن پروانه و شفت پمپ آتش نشانی از جنس ساخته شده است.