استفاده از کربنات کلسیم مش 1500 در ساخت دندان مصنوعی انقلاب بزرگ در پزشکی شد

در تولید پرکننده‌های کربنات کلسیم مش 1500 از سه فرآیند عمده تکنولوژیکی استفاده می‌شود: آسیاب، رسوب و پوشش. با این حال، بیشتر پرکننده‌های کربنات کلسیم توسط آسیاب با استفاده از روش خشک یا مرطوب پردازش می‌شوند.

آسیاب خشک گریدهای کربنات کلسیم بسیار ریز (اندازه ذرات حدود 0.6 میکرومتر) را فراهم می کند. کربنات‌های کلسیم آسیاب شده طبیعی برای کاهش هزینه در چسب‌های پایه لاستیکی اضافه می‌شوند.

کربنات کلسیم (CaCO3) ماده ای است که به طور گسترده برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال، به عنوان ماده پرکننده و رنگدانه نه تنها در کاغذ، پلاستیک، لاستیک، رنگ و جوهر، بلکه در داروسازی، آرایشی و بهداشتی، مصالح ساختمانی و آسفالت و … یک مکمل غذایی در غذاهای حیوانی.

علاوه بر به اصطلاح کربنات کلسیم زمین (GCC)، که از سنگ آهک طبیعی آسیاب می‌شود، کربنات کلسیم رسوب‌شده (PCC) در کاربردهایی استفاده می‌شود که برای مثال، روشنایی بالاتر یا توزیع اندازه ذرات باریک مورد نیاز است.

کربنات

در PCC، ساخت این خواص قابل کنترل است، زیرا برخلاف GCC، محصول کاملاً مصنوعی است. توزیع تقاضا را بین برنامه های مختلف در آمریکای شمالی نشان می دهد، پرکننده کاغذ اصلی ترین کاربرد PCC است.

در سال 2011، 14 میلیون تن PCC در سراسر جهان مصرف شد که آسیا بزرگترین بازار منطقه بود. مصرف GCC در سال 2011 به 60 میلیون تن رسید، زیرا به عنوان یک محصول ارزان تر و کمتر فرآوری شده، کاربردهای وسیع تری دارد.

ظرفیت تخمینی تولید PCC و GCC در مجموع بیش از 100 میلیون تن در سال است که 17 میلیون تن آن تولید PCC است. کربنات های کلسیم برای لاستیک، که اغلب به عنوان سفیدک شناخته می شود، به دو طبقه بندی کلی تقسیم می شوند.

اولین سنگ آهک طبیعی زمین مرطوب یا خشک است که اندازه ذرات متوسط 5000 نانومتر تا حدود 700 نانومتر را در بر می گیرد. دوم کربنات کلسیم رسوب شده (PCC) با محصولات ریز و بسیار ریز است که محدوده اندازه متوسط را تا 40 نانومتر گسترش می دهد.