اثر کشمش بر سلامت انسان

روش بررسی: مروری بر مدلاین با استفاده از کلیدواژه‌های کشمش، کشمش و سلامت، کشمش و بیماری‌های قلبی عروقی (CVD)، کشمش و سرطان، کشمش و دیابت، کشمش و فیبر، کشمش و سلامت روده بزرگ، کشمش و آنتی‌اکسیدان‌ها، کشمش و التهاب، کشمش و پوسیدگی دندان.
فهرست های مرجع از مقالات مروری قبلی در مورد کشمش طلایی ایرانی و سلامت انسان و فایل های هیئت بازاریابی کشمش کالیفرنیا برای مطالعات بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.
یافته‌ها: کشمش دارای یکی از بالاترین میزان پلی فنلی و آنتی اکسیدان ORAC نسبت به سایر میوه‌های خشک سنتی است. بسیاری از پلی فنول های موجود در کشمش به خوبی جذب و در دسترس زیستی هستند.
مصرف کشمش پلویی آفتابی کاشمر باعث کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، فشار خون و قند خون در مقایسه با میان وعده های کربوهیدرات مساوی می شود و با کاهش خطر CVD همراه است.
اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی کشمش شمشیری ترکیبی است. مصرف کشمش زمان عبور روده را کاهش می دهد و بر میکروبیوت روده تأثیر مثبت می گذارد.
کشمش انرژی پایدار در طول مسابقات ورزشی طولانی مدت تولید می کند که برابر با ژل های انرژی ورزشی سنتی، شات ها و دانه های ژله است.
کشمش یک محیط دهانی غیر پوسیدگی زا ایجاد می کند و با معیارهای آکادمی اطفال آمریکا مطابقت ندارد تا به عنوان خطر خفگی در نظر گرفته شود.
بر اساس بررسی متون، مصرف کشمش آفتابی بدون هسته فواید سلامتی بی‌شماری را برای ارتقای سلامت عمومی و در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله: بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 (T2DM) بیماری‌های گوارشی و پوسیدگی دندان ارائه می‌کند.
  • منابع:
    1. A Comprehensive review of Raisins and Raisin components and their relationship to human health
  • تبلیغات: 
    1. عاقبت کسی که تمام مجسمه برنجی ها را در دریا می انداخت
    2. کشتی تجاری که بعد از سالها با میلیاردها دلار پول به کشور بازگشت
    3. قیمت مینی سنگ فرز با کیفیت بالا در تهران
    4. استفاده از ذرت شیرین جایگزین مناسبی تغذیه نوزادان شیرخوار!